lördag 29 augusti 2009

EN MORGON PÅ PSYKET.

Vanligtvis vaknar jag mellan 06-07.00. Normalt sett brukar jag bara vända på mig och somna om, men här ser jag ingen glädje i att ligga kvar ytterligare en minut i den hårda stålsängen. Den är så obekväm att det knakar i kroppens alla ben när jag sträcker på mig.

Nu, klockan 08.00, serveras frukost. På min meny står 2 dl fil, 1 dl müsli och ett ägg. Jag har fem mål per dag. Två av dem är fruktmellanmål och resten måltider och någon näringsdryck. Efteråt har jag ständig tillsyn i allt från 30 minuter till en hel timma. Det beror på hur dåligt maten får mig att må, säger dem. Som om de ens i sin vildaste fantasi kunde föreställa sig och framför allt se på mig hur ångesten tar över mitt förstånd.

För det mesta väljer jag att lida i tysthet.

Inga kommentarer: