tisdag 23 mars 2010

TIME TO SAY GOOD BYE.

- Även om det svider lite i hjärtat, så måste jag gå vidare nu.

Jag blev utskriven idag, för tredje gången sedan jag blev inlagd i augusti. Jag står framöver på egna ben, i stort sett. Jag kommer att ha boendestöd i form av några människor som kommer hem till mig två gånger om dagen till att börja med, och som ser till att jag får i mig mina mediciner. Jag får också två nya kontaktpersoner. Det känns väl som en helt okej trygghet men de har väldigt, väldigt stora skor att fylla. Det stöd jag fått på avdelningen har varit above all. Visst har jag spytt galla över själva situationen då och då, men när det kommer till hur jag blivit bemött så har jag bara positiva saker att säga. Jag är otroligt glad och tacksam över att jag fått lära känna så fina människor, och det är något jag kommer att bära med mig en lång tid framöver.

Just nu sitter jag i min lägenhet. Det är tyst och stilla, vilket är något jag inte är speciellt van vid efter allt liv på avdelningen. Men jag är redo nu. Jag är redo att ta livet för vad det är. Ibland är man ensam, ledsen, förtvivlad, arg och vilsen. Det måste vara så. Det hör människolivet till. Och jag måste jobba på att ta tag i mig själv och hitta konstruktiva lösningar på just de situationerna, istället för att tappa greppet och ge vika för destruktiva frestelser. Det är dags att bryta upp med det förflutna, och hitta nya mönster.

Det här är också mer eller mindre ett avsked till er. Jag skulle inte ha något emot att fortsätta blogga och mötas av era värmande kommentarer när man behöver dem som mest. Men vid det här laget har jag förstått att allt som påminner mig om min sjukdom väcker de onda tankarna tilll liv igen. Och den här gången vill jag inte låta något få dra ner mig. Jag vill leva.

Så jag vill tacka er, för allt det stöd och pepp ni givit mig när jag varit i behov av det. Och till alla er där ute som kämpar: FORTSÄTT med det! Annars kommer det tillslut en dag då man inser att man kastat bort sitt liv på ingenting. Hårt, men sant. Och vem vet, vi kanske hörs av vid ett senare tillfälle. I en annan blogg, och förhoppningsvis ett annat liv än det jag levt de senaste åren. Ta hand om er tills dess.

Det är dags nu. Det är dags att leva.

Kramar.

10 kommentarer:

elin sa...

starkt och bra av dig. önskar dig all lycka!

Anonym sa...

hej.
önskar dig all lycka till i världen, tror på dig! "man måste bita ihop", det är en svår kamp, jag vet....
Förstår att det påminner dig om det negativa med ÄS.. Försök att hålla dig borta från "dåliga bloggar" [det säger alltid min pojkvän till mig och jag har märkt att det är nyttigt om man kan göra det...]
Kan jag få din mail..? om du vill. Det är viktigt att känna efter vad som är bra för ens egen skull.
*kram*

Anna Teresa sa...

Gör det som känns bäst för dig... jag önskar dig en god fortsättning i livet.Du verkar vara en klok människa.Jag tror du växer dig starkare genom det du gått igenom..kram o lycka till!! //Anna

Lodjuret sa...

Jag hoppas verkligen att det går bra för dig. Jag vill verkligen det, du verkar vara en klipsk person av att döma hur du skriver. Lycka till!!

Anonym sa...

*kramar om länge*
Önskar dig all lycka till fina du, tycker du verkar vara en fantastisk person och du är grymt bra som kämpar som du gör! Jag kommer att sakna dina blogginlägg men jag förstår dig absolut. All styrka till dig i framtiden fina!

Kramar Mia

Mela sa...

Åh. Det är med blandade känslor jag läser inlägget. Glad, jätteglad för din skull, att du fått komma hem. Orolig för hur det ska gå. Hoppfull, för jag vet att du har det inom dig, att klara det här. Nyfiken, för jag vill veta hur det går, hur du mår. Hör av dig om du vill - och LYCKA TILL! Gå ut i världen och lev!
Kram.

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=tLalruVKPDs

Thessan sa...

Intressant blogg du har! Ta hand om dej!

Flickan som överlevde sa...

Stå på dig och hoppas att allt kommer att gå bra, visst kommer det dagar du bara vill ge upp men ta dig flrbi dom och se att det finns ett liv att leva bakom alla mörka tankar och höndelser..
Kram!

Linda sa...

Kämpa på jag vet själv hur jävla jobbigt bdet är!
jag bloggar om min kamp mot anorexian på www.mymmlan.blogspot.com
Välkommen att kika in=)