onsdag 4 november 2009

NERVOSITET OCH FRUSTRATION.

Imorgon är det dags för återbesök på ätstörningsenheten. Det blir vägning och blodprover. Jag är nog mest nervös för proverna tror jag. Vikten har gått ner, över ett kilo sedan jag skrevs ut, men sånt kan man ju inte rå för. Eller, visst kan man göra det, men jag menar att den går ju liksom upp och ner av sig själv också. Proverna däremot, har jag ingen aning om hur de är, och dessutom är det dem som är farligast. Har mina värden blivit ännu sämre kanske jag riskerar inläggning igen. Och det, mina vänner, vill jag verkligen inte.

Läste några rader i min nya almanacka förut, där de ägnat två hela sidor åt information om hur långt man behöver gå för att förbränna vissa livsmedel. Blev både intresserad och förbannad. Jag menar, egentligen hör väl inte sånt hemma i en almanacka, snarare i en bantningstidning?! Här får ni ett utdrag:

Chips, 10 st - 2 km
Popcorn, 4 dl - 1 km
Pommes frites, 10 st - 4 km
Pizza, 1 st - 10 km
Pralin, 1 st alladin - 1 km
och så värstingen: 1 chokladkaka, 100 g - 11 km

1 kommentar:

Anonym sa...

hoppas att proverna är ok.
oj vad sjukt, ska ju inte stå i almanackor..