söndag 7 juni 2009

DAGENS VISDOMSORD:

"Meningen med livet är ett liv med mening"

- Visst är det sant? Efter öppnande av studentgåvor och körkortsgåvor är jag jättelycklig. Det är så kul, just att folk visar att de bryr sig. Sen om man får nån horribel gammal släktklenod eller ett gäng med trisslotter utan vinst, det spelar mindre roll.

Den här förmiddagen har jag varit väldigt nostalgisk. Jag åt frukost med familjen för första gången på länge (flingor, mjölk och färska jordgubbar) och det kändes fint på något sätt. En ovanlig känsla, och nästan lite komisk. "Lyckliga familjen-feeling" över det hela. Sen bläddrade jag i gamla fotoalbum och fick syn på ett kort på mig som var taget förra våren. "Hallå, anorektiker" tänkte jag. Det såg förjävligt ut rent ut sagt.

Nej, nu ropar mamma och undrar vad vi ska laga för mat idag. MAT?!! skriker mitt huvud, vi åt ju nyss frukost! Men men, ingen anledning till panik. Det är ju trots allt några timmar kvar.

4 kommentarer:

inte drabbad? sa...

Det är samma sak med mig.
Hatar att se bilder på mig själv då jag var som smalast.
Är lite samma sak fortfarande - jag avskyr till exempel då någon tar mig på ryggen eller över axlarna för jag känner mig så benig..
Ändå vill jag inte gå upp massa i vikt.
Det hjälper faktiskt med kort. Man ser sig själv på ett annat sätt på foton än vad man gör i spegeln.

Hoppas att du får en fin kväll :)

Lisa sa...

sv:
Åh tack, jag tar studenten på tisdag=)
Javisst är det kul med späckat schema men ibland lite för mkt:P

Tack detsamma! du är så snäll=)
kram

inte drabbad? sa...

jag vet... jo jag äter gärna bönor och sånt, men sen blir jag lätt hungrig och hetsar... men jag ska verkligen ta tag i detta!!

amandaisraelsson sa...

bara för att jag vill hjälpa till, testa min idee jag kör med ibland. kan du inte dricka lite smoothis då och då, mixa ihop banan, fil, hallon och lite? kanske ta lite flingor på det med i ett glas, det är viktigt att det är i ett glas tror jag.

sen inbillar du dig att det är samma sak som kaffe, bara dricka, tänk att det är dricka, för det är det nästan. plus att det är nytigt och fullt med vitaminer. testa det :)