fredag 26 juni 2009

GE MIG EN TVÅNGSTRÖJA.

17.2 graders värme klockan 07.37 på morgonen, strålande solsken med svala vindar..och så träningsförbud. Hur bra hänger det ihop egentligen? Jag känner mig rastlös. Ofattbart rastlös. Mamma har lagt beslag på joggingskorna jag köpte för 1400 i höstas, och att försöka ge sig på en smyg-runda i gamla svettiga nikesneakers i skinn känns bara frustrerande och luktar skoskav på lång väg. Dessutom skvallrar grannarna.

Att sola gör mig alldeles för matt och mitt låga blodtryck blir bara än mer påtagligt eftersom jag andas som om jag vore i panik och får huvudvärk. Dessutom hatar jag att ligga stilla, det har jag ju gjort hela natten (åtminstone mellan två och halv sex). Det krävs en hel del för att jag ska hålla mig stilla.. som titeln lyder!

Så..vad ska ni göra idag? Någon som har ett litet tips till mig på vad man kan göra åt sin lediga, soliga dag :) ?

1 kommentar:

Anonym sa...

Pyssla, göra collage, se på film...om man är inomhus.
Utomhus, fota, sitta i gräset och läsa en bok (glöm inte att klunka vatten för värmens skull).

Jag ska till biblioteket idag och sen ta det lugnt med vännerna och äta glass.

Kramar Mia