lördag 27 juni 2009

VÄRLDEN ÄR ETT SKÄMT,

...Det är kulisser alltihop.

Dia Psalma, såklart. Texten är bra. Inget jag lyssnar på egentligen, eller rättare sagt har lyssnat på tidigare, men sen bandit rock letat sig in på vårt radionät har jag blivit frälst av i princip allt de spelar. Bort med RIX FM som bara spelar eurovisiontrall, BWO och Alcazar-crap. That's my opinion i alla fall!

Har spenderat 8 timmar på ett hektiskt jobb och känner mig fortfarande som en svettlurk trots att jag duschat. Idag har jag ätit frukost (helt enligt listan bortsett från att jag inte drack mjölk!) och en potatis med grönsaker. Sen har jag druckit 3 st cola zero också.. men usch, vad jag känner att hela magen sväller upp och blir luftballongsize när jag dricker så mycket! Det blir ytterligare vätskeansamlingar, men såna här varma dagar kan jag inte låta bli.

Måste komma ifrån känslan av att jag vill plocka fram kniven och drastiskt reducera min kroppshydda. Ibland känns tanken nästan logisk (men bara nästan). Vill inte behöva må dåligt så fort jag ser min spegelbild.

1 kommentar:

Lodjuret sa...

Hej. Råkade snubbla in på din blogg och började läsa och fastnade. Du skriver väldigt bra, jag gillar hur du använder ord. Tänkte bara säga det, kanske gör det dig lite glad, kanske inte, men någon skada gör det väl knappast. Har svårt att förstå riktigt hur du kan känna som du gör... jag har aldrig varit i samma situation själv, så det kanske inte är så konstigt. Men en stor del av dig verkar ju verkligen vilja bli frisk! Jag hoppas att allt ordnar sig för dig, det gör jag verkligen, trots att jag inte känner dig utan bara läst lite av det du skrivit.

Är det inte lite coolt egentligen, förresten? Hur lite ord utslängda på internet kan få en främling att känna och hoppas med den personen som skrivit orden?