torsdag 18 juni 2009

SUPERSIZE VS SUPER SKINNY

..Jag undrar om det finns någon anorektiker som inte sett på detta fantastiska program? Fantastiskt idiotiskt förvisso, speciellt om min kära moder får uttala sig om saken, men ändå sitter jag fastlimmad i soffan varje torsdag klockan 20.00 och kan inte sluta att förundras över hur denna chockteknik uppenbarligen verkar fungera för de medverkande. Det hade varit roligt att se hur det gick för dem efter ett år och utan kameravak.

Idag vaknade jag klockan fem och kunde inte fortsätta sova så jag gick upp. Klockan halv sju åt jag frukost bara för mig själv, vilket kändes både konstigt, förjävligt och bra på samma gång. Sedan blev det lunch (tacos) vid ettsnåret och sedan dess har jag varit fullkomligt övermätt resten av dagen och tackade just nej till pannbiff och pasta (en något knepig kombination enligt min mening). - Varför inte? undrade mamma lite smått förskräckt. Jag tyckte att det var bäst att låta bli att svara, hon skulle inte tro mig om hon så kände min mättnad själv.

Funderar på hur jag ska fördriva kvällen. Det vore ju skamligt att lägga sig nu menar jag. Pyssel eller Heath Leadger-maraton står högt upp på önskelistan för kvällen. Vid närmare eftertanke blir det nog filmerna och en kopp eller två av världens i särklass underbaraste te - AFRICAN ROOIBOS. Try it vettja!

1 kommentar:

Anonym sa...

Glad midsommar fina du! Hoppas att det blev en bra kväll igår med pyssel =) Hr testat théet och det ÄR underbart, men jag dricker mest Indian Chai.

Kramar Mia