fredag 5 juni 2009

FLYTANDE KALORIER.

Alkohol, så klart. Det är för mig en ångestframkallande dryck. Jag tog studenten igår, och drack alkohol (öl, vin, champagne) till ett kalorivärde av ungefär fyra och en halv magnum classic. Med andra ord: 1172.61 kcal. Dock åt jag bara två jordgubbar på hela dagen, och det är (FAKTISKT) inte kalorierna som är "det värsta" i min anorexis ögon, utan vad som händer med förbränningen. Eller snarare inte händer. Istället för att förbränna fett, så bränner kroppen alkohol. Och voíla, tänker anorexidjävulen - därmed bildas fettlager och jag kommer att rulla till stranden i sommar.

MEN, nu är det ju faktiskt så att jag inte vill vara sjuk längre. Jag borde vara, och ÄR till viss del, stolt över att jag kunde ta till flaskan igår. Och dessutom mådde jag bra, och har egentligen ätit relativt bra under den gångna veckan. Det har då rakt inte varit någon medveten svältperiod inte!

Och vet ni vad? Jag gick ur trean med MVG i alla ämnen jag läst i år och under årskurs 1 och 2 (även om jag har runt 8 kurser kvar att läsa).

Med det ville jag väl bara understryka det faktum att jag faktiskt inte är helt dum i huvudet, även om anorexin kan få mig att verka sådan...

3 kommentarer:

amandaisraelsson sa...

du är stark, på något sjukt sätt lyckas man klara av allt under en period. dock håller det inte föralltid, lägg din kraft på att försöka bli fisk, (jag vet att du gör det) men gör allt, jag lovar att det i slut är vad man behöver :)

Anonym sa...

Fina!!
GRATTIS till studenten, hoppas att du hade en jättefin dag, grymt jobbat med betygen...bara du inte tvingar dig själv att vara bäst för att duga. Du duger ändå och du ÄR smart!

Kramar Mia

inte drabbad? sa...

Jag hade också MVG i alla ämnen. Sjukligt vilket behov man har av att vara DUKTIG. Man verkar så smart och vis bara för att man presterar bra i skolan, på träningen osv...
Att du hade MVG visar att du ÄR SMART och att du/jag inte ska låta en så töntig sak som mat förstöra det.
Vad planerar du att göra nu efter studenten?
KRAM