onsdag 10 februari 2010

ALDRIG MER.

Aldrig mer ska han, eller någon annan heller för den delen, få röra vid mig utan att jag vill det. Aldrig mer ska jag behöva höra hans röst eller låta hans svarta ögon syna mig uppifrån och ned. Aldrig mer ska han få förstöra mig. Efter fredag ska jag försöka gå vidare. En gång för alla.

Jag har inte sett honom på väldigt länge nu. Så pass länge att jag inte längre minns vilka sorts kläder han brukar bära, eller hur det ser ut i hans hem. Men jag kommer ihåg ögonen. Och jag kommer ihåg händerna. Stora, bruna händer med en guldring. Tjocka, långa, äckliga fingrar. Som har varit under mina byxor. Svarta ögon. Som så många gånger har fått mig att känna obehag.

När jag ser honom på fredag tänker jag ge igen för allt han gjort mot mig. Jag tänker titta på honom med andra ögon. Se ned på det äcklet och få ur mig det som ligger och gror på insidan. Orden kanske stockar sig, och tårarna kanske rinner, men i vilket fall som helst så tänker visa honom vad han ställt till med.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Har han gjort dig illa på minsta lilla sätt, så fattar du helt rätt beslut!

Lycka till!

Elin sa...

Jätte starkt av dig att våga konfrontera. Tror att du kommer må väl av att få ur dig allt du känner gentemot denna vidriga människa!
Ska tänka på dig på fredag!!!
Kram

Anonym sa...

starkt av dig!
usch... jag vet vad du menar... Varit med om nästan samma..
han ska DÖ!! kämpa. Du är värd allt fint i världen trots det enoromt hemska som hänt dig. och du är aldrig ensam.
kram!

Mela sa...

Åh, nu undrar man ju hur det gick i fredags... Hoppas du är okej!

Annami sa...

Du är helt otroligt stark som vågar detta!!! Tusen kramar till dig. Du är värd att stå upp för dig själv