lördag 20 februari 2010

MOTSÄGELSEFULLT.

"Du ser väldigt pigg och fräsh ut idag, Zero. Men du är lite smal".

Fy fan, rent ut sagt, vilken jävla käftsmäll det kändes som. Idag har inte varit en bra dag. Det har inte varit speciellt bra sedan igår då jag vaknade upp och insåg att jag dagen innan överdoserat luftfräshörer och blivit medvetslös. Jag är inte pigg och fräsh, och definitivt inte smal. Jag är väl medveten om att jag lagt på mig nåt fruktansvärt de senaste månaderna, och det känns skitjobbigt. Tro mig, det är i princip det enda jag tänker på. Att sen få höra något som är så långt ifrån verkligheten som det går att komma, från en annan sorglig själ här på avdelningen - det känns snarare som sarkasm än komplimanger.

Rättelse: Du ser väldigt dyster och tråkig ut, Zero. Och du är lite för FET.

4 kommentarer:

House Of .... sa...

eller så vet du att det ÄR sant? Att du inte skulle vara där du är, de skulle inte tvinga dig till en massa saker om det inte vore sant?
Ju fortare du erkänner det för dig själv, att du är sjuk och behöver hjälp, desto fortare kommer du bli av med dina demoner!'
stor kram!

Anna Teresa sa...

Håller med Ingela!!

lolitakatt sa...

det är anorexin som talar...
Vet hur det känns att få en sådan kommentar =(
kämpa..!

Anonym sa...

Skit i den puckade kommentaren, ta fasta på vad ingela skrivit för det är sant!

Keep on fighting!

Kramar Mia