torsdag 18 februari 2010

PERMIS ÄR INGEN BAGGIS.

Ja, nu har jag fått permis till och med måndag, vilket såklart känns jättebra. Däremot ska jag inte sticka under stol med att det är svårt. Jag missade frukosten imorse, åt lunch på sjukhuset efter mötet, och nu är klockan kvart över sex och jag har inte ätit sedan 12.00. Varför? Jag vet inte. Jag har varit och shoppat, inte haft tid, glömt, förträngt, skjutit upp etc etc.

Det kan ju inte hålla på såhär om jag ska bli riktigt bra. Genuint och fullt frisk, inte bara ha en sund fasad. Så vad göra nu? Ställa mig och laga mat? Det känns inte bra. Det känns inte bra alls. Jag fattar inte hur det kan gå så naturligt och hyffsat lätt att äta på sjukhuset när man får en färdig bricka framför sig, samtidigt som det blir ett jätteberg att bestiga när man är ensam hemma.

Jag ska föra matdagbok under den här permissionen också. Och jag tänker skriva en ärlig sådan. Det är ingen idé att fuska. Jag lurar bara mig själv. Så nu blir kvällens stora fråga: Kommer det att bli fler än ett mål noterat för den här dagen?

Inga kommentarer: