måndag 8 februari 2010

K SOM I KONFRONTATION.

I’ve walked this road so many years
I’ve worn down all my boots, I’ve cried all tears
So many crossroads left behind
So many choices burned into my mind

Idag har jag varit på rond. Och beslutet jag fattade efter den ronden, är ett beslut som kanske kommer att kunna påverka mitt liv för all framtid. Till det bättre. Som ni vet, så har jag sedan barnsben blivit utsatt för diverse ofredanden från min farfar. Och vad läkaren föreslog idag var att konfrontera honom. En gång för alla. Det är något jag bara drömt om tidigare, men att det en dag skulle bli verklighet hade jag faktiskt aldrig kunnat föreställa mig. Det fanns, och finns egentligen fortfarande, alldeles för mycket rädsla och ångest.

Men jag ska göra det. Jag har bestämt mig nu. Tack vare att min kontaktperson var så snäll och erbjöd sig att följa med mig. För jag kan inte göra det själv. Det skulle vara alldeles för farligt. Det är tyvärr så, som min pappa säger, att man inte kan veta vad den mannen är kapabel till. Men nu, med det otroliga stöd jag får, så känner jag mig starkare och redo att få slut på det här helvetet en gång för alla. För det är nog så, att han fortfarande gör mig illa, trots att han inte är mig nära.

JAG TÄNKER GÖRA SLUT MED MITT FÖRFLUTNA.

4 kommentarer:

Mela sa...

Åh, det är så svårt att veta vad man ska säga. Jag tror på dig. Tror det är rätt beslut. Tror man måste göra sig fri från det gamla för att kunna släppa in det nya. Hoppas för din skull att det blir bra. Och att du har en stark kontaktperson som kan skydda dig. Håller alla tummar jag kan för att det ska gå bra!

Anna Teresa sa...

Tycker du gör helt rätt!!Men det är jättetufft.Var själv för några år sedan tvungen att konfrontera en "nära" person som gjort mig illa genom övergrepp i barndomen.Har aldrig ångrat att jag gjorde det.Tyvärr är det ju så att förnekelsen är stor hos dessa människor som gör sådant! men jag sänder iaf styrkekramar till dig.Det är ett stort steg att ta,men det är värt det,jag lovar...

House Of .... sa...

du är stark och modig tjejen! Glöm aldrig det! Hoppas verkligen att det kommer gå bra och att du kommer att må bättre av detta till slut"

Anonym sa...

starkt! tror på dig
har också råkat ut för sånt... är nog orsaken till allt trasigt i mig..
kram