lördag 7 mars 2009

Apan mitt emot.

Jag har börjat med spegelterapi! Eftersom jag inte längre går till min sjukgymnast, så har jag försökt jobba lite hemma med några övningar jag fått. Med start idag alltså.

1. Stå framför en helkroppsspegel
2. Försök säga en massa uppmuntrande saker om dig själv till dig själv
(Om du inte kommer på något - säg saker som är positiva runt omkring dig)
Vitsen med det hela är väl att man skall få en bättre och mer positiv inställning till spegelbilden skulle jag tro.

Sagt och gjort - även om jag glömde bort poängen med det hela när jag väl stod där och såg min spegelbild, vilket gjorde att jag missade syftet en del mot slutet. Men, men..jag gjorde i alla fall ett tappert försök när jag ställde mig framför spegeln den här morgonen, och sa -eller snarere viskade- ungefär exakt såhär:

- Du är jävligt bra, Zero. Du är inte alls tjock, det är bara fel på ögonen - tänk logiskt! Vilken idiot som sitter där inne i ditt huvud och säger nåt sånt, du som är så smal. (Paus för uppgivet skratt som ledde till viss frustration, och jag tappade helt lusten..) Du är.. bara lite mullig.. men det kan du göra något åt, och det är jättelätt! Du behöver fixa vissa delar, titta här! (Drar upp tröjan, drar i magen, klämmer på armar, ben, höfter..) ..Nej förresten.. Det var ju inte såhär du skulle göra. Du är smal. Smal, smal, smal..


Inga kommentarer: