torsdag 15 januari 2009

Morning, morning

Puls: 104 slag/min.
Allmänt: Illamående, yrsel, huvudvärk, kall.

Skolgång när som helst. Snart orkar jag inte med den längre, men jag vet att det är den som får mig att kämpa emot. Pressen och stressen gör att jag åtminstone HAR något att försöka hänga med i. Det hade säkert varit avsevärt mycket sämre om jag bara gått hemma.

Usch, blir så trött på alla som påstår att man får anorexi på grund av "dagens size-zero-ideal". Det är psykiskt, och det finns i princip ALLTID en orsak till varför man börjar svälta sig själv, till exempel trauman, deppression och liknande. Men inte önskan om att se ut som ett benrangel eller en sticka på en catwalk. Det tror jag kommer senare i så fall (jag vet inte med er andra, men jag har aldrig velat bli det) - efter det att man blivit sjuk.

Finito för minuten. Nu måste jag iväg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, det låter som om du har det riktigt jobbigt just nu. Hoppas det snart blir bättre! Styrkekram

Anonym sa...

Hej!
En litn fråga: Vet du varför man har så hög puls?
Jag har oxå anorexi med en puls på runt 100. Vet du varför det är så?
Kämpa vidare, Jag kämpar med näbbar och klor. Nu ska anorexihäxan UT UR MIN KROPP!!!
kram

Zero sa...

Svar till elin:

Först och främst vill jag säga att det känns bra att höra att du kämpar, och tack för de uppmuntrande orden!

Anledningen, åtminstone den jag fått höra, till att åtminstone min puls är hög, beror på att hjärtat måste anstränga sig väldigt mycket. Egentligen har jag en väldigt låg vilopuls när jag sover, för låg till och med, men sen när jag reser mig upp och anstränger kroppen så får hjärtat pumpa på som tusan för att kroppen skall klara sig.

Dessutom är min puls hög på grund av att jag dricker en hel del kaffe och röker på det, vilka båda är faktorer som påverkar.

..Förstås med reservation för grova missuppfattningar ;)

kram tillbaka!