torsdag 1 januari 2009

ZERO STARTAR OM.

2009. Varför skall egentligen alla börja nya liv när det kommer ett nytt år? Varför kan man inte bara lova sig själv att t e x sluta impulsshoppa vilken dag som helst på året, och hålla det ändå? Nyårslöften är egentligen väldigt töntiga just av den anledningen att jag tycker att man skall lova något när det faller en in, och inte vänta i två månader och skjuta upp saken, bara för att det är nyår först då.

..Men, samtidigt är det något charmigt med just dessa. Istället för att lova något som håller livet ut, så blir det ofta en liten tävling mellan oss kompisar, om vem som kan hålla sitt löfte längst. Ofta misslyckas hälften utav oss redan 1 januari, och så är det varje år, men ändå lär man sig aldrig! Och trots att jag egentligen tycker att denna aktivitet är så otroligt överskattad, så kan jag inte låta bli att tycka att den är lite rolig också. Så det jag vill säga är, att oavsett hur seriösa och hur lyckade nyårslöften än är, så ligger det alltid en slags glädje och spännande förhoppningar i att lova sig själv något. En dag kanske man lyckas?

Jag har därför tagit tag i saken i år, och formulerat mina egna små löften som jag skall försöka hålla:

- Regelbunden, HÄLSOSAM motion för Zero
- Superbra kontroll över min ekonomi
- Ta tag i skolan på allvar och gå ut med finfina betyg

Okej, okej.. Det låter kanske snarare som önskningar än som nyårslöften, men jag skall verkligen försöka. Och självklart, för er som kanske undrade, så skulle jag vilja lägga till en frisk-från-anorexia-punkt också. Det är självklart, men det är mer ett löfte för livet, och passar inte in på en nyårs-önskelista tycker jag..

Vad har ni lovat er i år?

1 kommentar:

Anonym sa...

Att bli fri en gång för alla. Att kanske kunna hjälpa en och annan med min blogg....