onsdag 23 september 2009

ABSTINENSBESVÄR.

Ja, nu börjar det klia ordentligt i mina fingrar. Och då pratar vi inte om droger eller sånt crap, nej nej, utan om shopping. Ja, visst låter det ytligt? Men jag behöver bränna pengar. Det är min terapi. Följaktligen spenderar jag säkert 50 % av min vakna tid på tradera och liknande. Dessutom börjar jag verkligen sakna vardagsbestyr som att städa, diska och piffa till sig. Efter snart två månader i mjukismundering känner jag mig som en värre slusk än någonsin.

Men, maten går bra i alla fall. Känslorna över det är väldigt blandade. Läste på min vätske- och näringslista som personalen för, att jag igår ätit "allt enligt listan". Det högg till i magen. Det kändes ungefär som om man var en glupsk liten knubbis som skrapat och slickat av tallrikar och bestick. Men, så är det ju förstås inte.

Nej, nu ska jag försöka få någon i staben att köra mig till kiosken så jag kan få köpt cigaretter.

Inga kommentarer: