söndag 27 september 2009

STRÅLANDE!

Ja, idag mår jag BRA. Min kontaktperson kom in och framförde det trevliga budskapet att måndagens vägning istället skulle genomföras nu på morgonen, varpå jag - förstås - fick panik. Jag hatar ju vägning, och var inte alls förberedd. Men, trots att jag var övertygad om att jag gått upp ungefär två kilo eller åtmonstone ett, så hade jag istället gått ner 9 hg. Och jag vet, det är ju inte bra om det fortsätter i den riktningen, men jag blev själaglad! Det var en sån lättnad, och plötsligt kändes det inte alls lika jobbigt att äta. Och det är ju positivt!

Så nu har jag just ringt och småpratat med mamma och, som den kärleksfulla dotter jag är, påminnt henne om att jag älskar henne. Jag slogs nämligen av tanken när jag satt vid frukostbordet, att även om jag inte har en hel uppsjö av fungerande relationer, så är de jag har väldigt, väldigt bra. Och såna insikter mår man ju också väldigt, väldigt bra av!

Så nu är det optimistiska tankar som gäller för Zero!

2 kommentarer:

Emelie sa...

HEJ!
Jag undrar hur det känns att ha anorexi?
Hur man kan vilja göra sin kropp så illa att man inte äter?
---
Själv är jag besatt av nyttigt ätande och motion...
Just för att jag vill må så bra som möjligt, typ leva tills jag är 200 år :P eller nåt...
---

Anonym sa...

*kramar om* Du är fin Zero och du kämpar!