fredag 22 maj 2009

ÅNGEST,

ångest är min arvedel, min strupes sår, mitt hjärtas skri i världen...

- Fast nej, just nu har jag ingen större ångest. Jag har bara fått denna dikt på hjärnan efter att ha nötat in den inför måndagens förhör i svenska. Jag som har världens sämsta minne har kämpat som attan i ett par timmar nu, och stakar mig fortfarande. Men jag tycker verkligen att det är en givande uppgift, att lära sig poesi utantill. Jag menar, det har man ju stor användning av senare i livet. Och till de 90 % Svenskar som inte förstår ironi - jo, det är faktiskt sant - så vill jag förtydliga att detta var ett skämt!

Annars har dagen varit som alla andra dagar. Jag har ätit två gånger, spytt en gång men gav upp efter ett tag så jag fick upp långt ifrån allt. Jag slits fortfarande mellan min goda och onda sida, och var på vippen att beställa Lepigen och Hoodia inatt. Har även övervägt fettsugning (och det är faktiskt inget skämt) men eftersom jag inte har råd så får det vänta, eller helt enkelt aldrig bli av.

Det känns som om jag skriver med lite underliggande (säger man så?) likgiltighet. Och så är det nog just nu. Men nu tänker jag ge katten i allt som är grått och trist och istället låta min städmani ta över. Att det kan vara så kul! (Och nope, det där var fankenimig ingen ironi!)

4 kommentarer:

Skallebank sa...

Pär Lagerkvists dikter är ändå väldigt fina, och känslomässiga... lärde jag mig på svenskalektionerna på gymnasiet, så det är väl kanske samma uppgift :)

House Of .... sa...

det gamla vanliga känns det som... jag fortsätter svika mig själv...*suck*

Anonym sa...

Beställ INTE Lepigen eller Hoodia fina, de skadar hjärtat och du ska inte dö. Du behöver inte gå ner i vikt, du är ju på gränsen redan!! Tänk på vad du vill med ditt liv, vill du ligga i en sjukhussäng och sondas resten av ditt liv? Nej, kom igen nu Zero jag vet att viljan finns där stt bli frisk!!

Svårigheten på att koncentrea sig beror på underskottet av mat!

Provfilmningen gick bra och jag väntar på svar den 28:onde =)

All kärlek och omtanke till dig fast jag "snällskällde"

Lisa sa...

Jag har läst din blogg lite då och då men blir lite snurrig. vill du blir frisk? hur sjuk är du? kan du beskriva lite kort så jag hänge rmed? ;) du måste inte!

Kram