söndag 10 maj 2009

TILLBAKA TILL LIVET.

Som ni kanske märkt har jag inte uppdaterat bloggen på några dagar. Jag har varit på semester. Jag har besökt verkligheten. Det var ganska fint där. Fruktansvärt många svårigheter på vägen förstås. Fruktansvärt många farthinder och återvändsgränder. Med allt som var bra följde förstås ångest. Det finns alltid en hake. Men jag har i alla fall varit där och nosat lite på vad världen har att erbjuda en tjej som mig.

För att tala ur skägget så har jag bott hos min allra bästa vän i en veckas tid nu (tror jag?). Hon är mer underbar än någon annan jag känner, men också mer jävlig än min läkare vad gäller maten. Vi har tagit en del duster under de senaste dagarna, men efter att hon - som alltid - vunnit och fått mig att äta det jag ska, så har vi gjort roliga och mysiga saker tillsammans. För att förklara mitt metaforiska babbel så känns det på något sätt som om jag varit närmare verkligheten den här veckan, än vad jag varit på mycket länge.

..Fast jag har ju såklart tänkt på er där ute en hel del, och inte riktigt kunnat hålla mig borta helt och hållet. Jag har allt kikat in när jag fått tillfälle, och låtit era värmande kommentarer förgylla min tillvaro extra mycket. Tack för era ord. Jag är så glad att ni hittat hit och är så fina mot mig.

Nu är det en trött Zero som ger er alla en cyber-godnattkram. Och vi hörs igen imorgon, nu är jag tillbaka igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så skönt att du är tillbaka, din kompis verkar vara helt wunderbäst...det är lättare med sådana vänner än med läkare tycker jag för man vet att vännerna bryr sig av kärlek och omtanke liksom...hmm, hoppas du förstod vad jag menade. Hoppas du får en jättefin dag!

Kramar