söndag 10 maj 2009

THE GOOD (?) OLD DAYS.

Ett litet utdrag ur en dagbok jag förde runt år 2006:

"Ibland känns det som att jag inte är mig själv alltid. Jag tycker inte om människor som inte är sig själva. Man ska vara den man är, det är då man mår bäst och kommer längst. Jag har alltid tyckt så, och jag försöker att leva så. Men jag känner mig inte trygg med den jag är idag. Utåt sett kan jag vara som vanligt, när jag är bland alla andra människor. Men när jag bara är mig själv, när jag är ensam, så känner jag mig inte som samma person liksom. Känner mig bara som två skilda personligheter, fast i samma kropp som förut. Det är förvirrande ibland, och jag vet inte riktigt hur bra jag trivs med mig själv när allt kommer omkring. Ibland känns det som om jag håller på att förstöra mig själv. Snart kanske den gamla Zero inte finns kvar alls längre. Jag är jätterädd för det."

..Och oj, vad det slår mig hur saker och ting verkligen fått hålla på alldeles för länge.

GODNATT MINA KÄRA, UNDERBARA LÄSARE!

1 kommentar:

Josefine sa...

Sv: Jag hoppas och tror att även du klarar av att ta dig ur din ätstörning. Du är starkare än du tror, bara du inte tappar viljan. Viljan är det som förde mig tillbaka till den underbara platsen jorden, så sluta aldrig kämpa. Kom hit du med, kom hit så att du kan börja leva det härliga liv som var menat för dig.

Jag kanske uppfattas som en aning löjlig, men jag hoppas att du bortser från det och tar till dig poängen med meddelandet.

Josefine