lördag 2 maj 2009

UPP OCH HOPPA.

Idag har jag hittills joggat/powerwalkat 7.5 km, gjort 200 situps + armhävningar + magplågare och hoppat 20 min hopprep. Klockan är inte mer än 09.40. - Varför jag gjort det? Jo, jag kunde inte stå emot idag. Jag var inte direkt pigg när jag vaknade, men något sa mig att jag skulle vara fet och lat om jag inte gjorde det. Gud, nu är jag verkligen helt slut. Jag har nog inte tränat så här hårt sen förra våren tror jag. Nu tänker jag dock påbörja ännu en kamp. Nämligen den fruktansvärda matkampen..

Haha, nej, nu blev det allt väldigt tragiskt och allvarligt. Jag känner inte för att vara allvarlig i dag. Vissa dagar tycker jag faktiskt att det är okej att skämta bort sin situation. För mig har det rentav blivit ett sätt att kunna leva ett liv även vid sidan av min sjukdom. Jag tror att man måste våga skratta åt sig själv ibland, när man känner att det är okej, för annars blir allt så himla jobbigt. Sen om det är nån slags försvarsmekanism, det struntar jag i. Så länge jag åtminstone skrattar så spelar det ingen roll vad jag skrattar åt...Eller?

I dag ska jag ha en underbar, helst ångestfri, dag i solen. Det ska i alla fall vara mitt mål. Men först ska jag duscha (..varning för nödvändig information.. ;) )

1 kommentar:

Anonym sa...

*kramar om*

Förstår dina måsten..kämpar med samma sak nu och fy tusan vad tufft det är...mist sagt!

Hoppas i alla fall att du får en skön dag i solen och att du kan slappna av och njuta! Jag ska till stan nu till biblioteket och sen blir det utgång på Hooty Kootchy Klubb =)

Kram Mia