torsdag 21 maj 2009

FLASHBACK.

Har tagit en resa tillbaka i tiden och skummat igenom gamla dagböcker. Följande skrevs av mig den 4 april, 2008

"Vet inte varför men helt plötsligt får jag blåmärken från ingenstans. Inte på kroppen mjuka ställen alltså, utan där man är "hård". Blir ofta öm i ryggraden, revbenen, höftbenen och de där två benen i ryggslutet eftersom man ligger på dem. Nu när jag vaknade hade jag fått tre nya: ett på insidan av knät nedanför en kula, och ett vid ryggslutet och ett stort längs med ryggraden. HM? Jaja, jobbdag = fasta. Nu blir det frukost, a k a cigg och ett par koppar kaffe. Och just det, min sjuksköterska börjar bli lite butter nu igen.. Det första hon sa när hon såg mig - mitt i väntrummet så ALLA hörde - var: MEN, Zero, nu har du ju gått ner igen!!" och ja, det hade jag. Trots att jag bestämt sa emot henne, eftersom jag kände mig som en svullen gris efter en helg itvingad mängder med äcklig mat. Men neråt var det iallafall, och det var ju super! Måste dock tillbaka på fredag igen, för eftersom jag nu börjat "tappa kontrollen" (eller ÅTERFÅ kontrollen enligt mig) så måste jag dit oftare. "

Det är sånt här som får en att inse att man åtminstone kommit ett par steg framåt, och det är jag faktiskt tacksam för.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du HAR kommit framåt absolut och det skall du vara stolt över!! Kul att du blev inspirerad av pysslandet, funkar kanon när man har ångest! Alltid kul att kunna inspirera någon =) Men efter att du tagit studenten, och om sommarlovet inte går bra (fast vi hoppas på ett det går kanon) kan du inte överväga behandling då, Mora skall vara kanonbra, har bekanta som varit där bla. www.EnGourmetslackersblog.blogspot.com

Kramar Mia

Lisa sa...

Oj, läskigt där med blåmärkena.. Jag fick inte blåmärken utan hade bara extremt ont i alla benen på morgonen...