onsdag 13 maj 2009

EMOTIONELL NATTUGGLA.

(3 morotsbitar och 1 dl soppa)

..Såhär om kvällarna är emotionella Zero tillbaka igen. Sådär känslig och impulsiv att jag beställde några gamla låtar från internet via mobilen. Låtar jag lyssnade på när min anorexi var som värst och jag kände mig fruktansvärt ensam. Det var ju inte gratis direkt, men värt det, tror jag. Texterna är enkla, men starka. Otroligt starka, om man känner igen sig eller om de på annat sätt berör en själv. Om det hjälper eller stjälper vet jag inte heller riktigt. Vet bara att jag kommer att lyssna på låtarna tills dess att jag somnar. Och jag kan rekomnendera er alla att lyssna på Superchick. Här kommer två utdrag ur två låtar, en som får mig glad och en som kanske inte riktigt framkallar positiva känslor, men starka. Av något slag..och alla känslor är väl bra på nåt sätt, eller?

Waking up to another dark morning
People are mourning
The weather in life outside is storming
But what would it take for the clouds to break
For us to realize each day is a gift somehow, someway?
So get our heads up out of the darkness
And spark this new mindset and start to live life cuz it ain't gone yet
And tragedy is a reminder to take off the blinders
And wake up and live the life we're supposed to take up
Moving forward with all our heads up cuz life is worth living
We live we love
We forgive and never give up
Cuz the days we are given are gifts from above
And today we remember to live and to love
>> We Live<<

My whole world is the pain inside me
The best I can do is just get through the day
When life before is only a memory
I wonder why God lets me walk through this place
And though I can't understand why this happened
I know that I will when I look back someday
And see how you've brought beauty from ashes
And made me as gold purified through these flames
>>Beauty From Pain<<

Inga kommentarer: