lördag 30 maj 2009

SOL OCH KYLA.

Äpple? Nej, rädd för kolhydrater.
Macka? Nej, degklump i magen och smör och annat äckelt. Sämsta alternativet av alla.
Fil? Nej, fortfarande kolhydrater. Dessutom har vi bara yoghurt. 2%-ig..
Gröt? Eventuellt. 1/2 portion i så fall. Men..fortfarande kolhydrater..
Ägg? Kanske. Fast utan gula. Runt 60 kcal i en pytteliten gul boll.
Bärsmoothie? Låter okej, men mjölkprodukter är "farligt" och magen blir uppblåst.
Amerikanska pannkakor? HAHAHAHAHAHA, jo, just det.

..Ja, välkomna in i mitt huvud så här på morgonkvisten. Eller egentligen rättare sagt - varje gång det nalkas mat. Alla alternativ till frukost är just nu helt uteslutna. Det skulle vara en äggvita i så fall. Men en frukost på 15 kcal är ingen frukost alls, vilket bara gör det onödigt. Och jag vet, det låter som om jag tycker att det här är väldigt roande. Min besvikelse över mig själv och anorexin, som hindrar mig från att äta genom att göra mig totalt handlingsförlamad och nedbäddad, lyser kanske inte igenom. Men det här är faktiskt ett helvete, och jag önskar det kunde vara på något annat sätt.

Men tappa inte hoppet om mig. Jag gör det inte. Jag har bara en kass dag såhär långt.

Det är hur varmt som helst, och det blir ännu varmare senare. Antar jag. Jag bara fryser. Huvudet är tungt som en cementklump, det svartnar framför ögonen och jag är yr. Men van. Jag undrar hur en frisk människa skulle uppfatta ett sånt här tillstånd? Blir friska människor aldrig såhär?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fina! Mat är inte beståndsdelar kolhydrater, fett, proteiner osv. som bara är slumpmässigtihopsatta. De är så att de HJÄLPER en att må bättre! Om du räknar så som du gör nu så låter du ÄS vinna gång på gång.... Ta ut en skål, häll i fil oavsett prcent hit och dit, lägg i skivad banan eller müsli och ät! det är det enda du behöver göra, du måste brya cirkeln av svält så kommer de tankarna att försvinna och du kommer må fysiskt/psykiskt bättre, men du måste börja NU!

*kramar om*

Unknown sa...

Men vad äter du om dagarna? Du måste väl ändå äta något för att leva dag för dag, annars hade du varit på sjukhus vid denna tidpunkten, du går på korallen el? Dem gör väl matschema du ska följa? Blir enna nyfiken på vad du äter om dagarna, för du kan ju inte leva på ingenting?

Unknown sa...

Fan vad jobbigt. Det är plågande att tänka på mat var tioende minut, jag tänker på mat hela tiden, kan inte slå undan det, hamnar i mina egna mattankar när nån pratar med mig, varför ska man vara så besatt av mat, kalorier blabla! Kämpa på kram

Lisa sa...

Ta ett ägg! Det är ju inte kolgydrater och ta en tallrik fil men musli eller nått!

Varför inte kolhydrater? Det måste man ju ha? Okehj jag vet man tror att man går upp i vikt.. men kolhydrater är inte farliga, bara i sTORA mängder.. du ska ju inte sätta dig och äta en limpa! ;)

Jag hejjar på dig och hoppas du skriver ärligt vad det blev!