onsdag 20 januari 2010

A NEW SUN IS RISING.

Ja, nu är det dags. Jag har väntat så länge. För länge. Lidit för saker som inte är mitt ansvar. Tagit skit jag inte förtjänat. Jag tänker göra slut med mitt förflutna nu. Här och nu. Jag tänker börja leva igen.

Aldrig mera värdera mig själv utifrån vilka siffror vågen visar. Aldrig mer svika mina nära eller mig själv genom att inte äta. Det är självdestruktivt, ont, och har aldrig löst några problem. Snarare skapat problem. Jag var inte en bättre människa när jag vägde X antal kilon. Jag var inte lyckligare, inte friskare. Jag var inget annat än en slav under ett sinnessjukt tankemönster. Och framför allt - jag var inte fri.

Jag vill ta tillbaka det som var mitt. Livet. Jag vill ta vara på det som är jag, innerst inne, och åstadkomma något utifrån det. Jag vill hitta mig själv, min identitet, och vara en bra människa. Jag vill tycka om mig själv, precis så som jag är. För jag är värd det, och jag duger.

Det är nu eller aldrig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att vilja är första stegt. :) Du förtjänar allt det där, du förtjänar ditt liv :)
Lycka till <3

K sa...

You will make it! Våga ta språnget och se vad som händer. Jag tror inte att någonting faktiskt kan vara värre, än det smärtsamma ekorrhjul som anorexin innebär.
Kramar om och tror!