fredag 2 oktober 2009

THE BOTTOM IS NÅDD.

Ja, så uttryckte hon det. Och kanske är det så, att nu kan det bara bli bättre.

Blev igår tvungen att injicera haldol (neuroleptika som i mitt fall skall mildra ångest och få mig lugn). Tror också att ett syfte är att jag inte ska kunna göra lika stort motstånd mot sondningarna... Jag fick en snabbverkande samt en depot (som gör att effekten sitter i under upp till 14 dagar). Resultat: sov i princip hela dagen igår, och är fortfarande så trött att jag skulle kunna somna på fläcken. Har dessutom fått dimmseende. Det är hemskt.

Sedan dess har jag varit "duktig" och tagit mina sondmål som jag ska. Det krånglade lite igår, men då de hotade med en ny injektion blev jag genast med medgörlig. Vill aldrig mer behöva ta sånt här. Att vara så otroligt trött hela tiden tär verkligen på mig. Jag vill ju ha energi! Jag vill ju orka vara med!

Nej, nu ska jag se om någon vill ta en "promenad" med mig i rullstolen, så att jag får känna på vädret lite!

Inga kommentarer: