onsdag 28 oktober 2009

SABLAR OCKSÅ.

...Rent ut sagt. Gårdagen och gårdagens rond blev inga höjdare. Jag siktade mot fågel, eller åtminstone mittemellan, men det blev fisk av alltihop (okej, något skumma metaforer kanske). Det hade visat sig på ett av mina blodprov att mitt kaliumvärde sjunkit drastiskt sedan sist provtagning, och att jag hade fått näringsbrist i form av urdåligt B12. Och hur det går ihop med en god kosthållning var ju förstås både läkare och dietist något skeptiska till. De drog slutsatsen att jag spyr, trots att jag bevakas och trots att min toalett är låst en timma efter varje mål.

Resultatet blev i alla fall att jag inte får gå på en enda permis under den här veckan, just för att de ska vara säkra på att jag inte spyr. Dessutom håller de min toalett låst under hela dagarna från och med nu, och varje gång jag ska gå på toaletten måste någon vara med, oavsett vilken tid och om det är i samband med mål eller inte. Så gick det med de planerna...

Något butter Zero säger godmorgon och önskar er alla en fin dag i alla fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag skulle nog också använt samma metafor..
aj då =/ tråkigt. kämpa järnet tills nästa gång! kram

Anonym sa...

*kramar om länge* Säger som Lolitakatt: kämpa järnet som jag vet att du redan gör och bevisa för dem att du inte spyr!!
Skickar styrketankar till dig!
Mia