lördag 10 oktober 2009

OH BOY,

...WHAT A DAY.

Det har inte varit en bra dag idag. För att summera: Åt frukost, 11-sonden och 19.30-sonden. Resten gick åt pipsvängen på grund av en svidande kommentar från en av de gamla patienterna. Det är sjukt det där, hur minsta lilla påpekande eller fråga kan påverka en så starkt. Jag drog ur sonden lagom till 17.00-målet, vilket resulterade i att de fick hålla fast mig och ge mig en spruta haldol. Jag blev visserligen lugn, men ångesten försvann dessvärre inte.

Nu när allt är över för idag är jag både lättad och trött. Det blir tidigt i säng för Zero. Kanske ska ta och kolla på en film medans jag inväntar John Blund!

3 kommentarer:

sofia sa...

vad var det han/hon sa..?

Zero sa...

Det låter säkert helt sjukt... men hon sa att jag var fin som jag är. En demenspatient kanske inte har världens koll, men det kändes ändå som att få höra att man var tjock. Det är så jag tar det i alla fall, och jag kan inte hjälpa det...

Anonym sa...

känner igen detdär med känslighet för kommentarer =/ .
Har du läst boken mattillåtet?