fredag 30 oktober 2009

DET FINNS EN GUD.

ELLER?

Uttrycket "som en blixt från klar himmel" har förmodligen aldrig passat bättre i mitt liv än i går. Tro det eller ej, men just i detta nu sitter jag inte i min stålanordning till sjukhussäng och knappar på tangenterna. Nej, jag är hemma. Hem ljuva, underbara, fantastiska hem. Läkaren tog in mig på samtal igår förmiddag. Skäll för att jag i smyg öppnar toadörren, tänkte jag, men oj så fel jag hade.

Hon ger upp hoppet om mig, för nu. Jag har ingen sjukdomsinsikt och behandlingen biter inte på mig, hette det. Så jag blev, på ett vänligt och bekymrat sätt, kicked out. Och jag blev själaglad. Först. Sen orolig. Sen själaglad. Just nu är jag mest själaglad. Friheten är helt otroligt vacker att uppleva igen. Samtidigt som jag sitter här, tio över åtta på morgonen, och vare sig jag vill det eller inte struntar i att äta frukost.

Mina händer är kalla. OJ. Det spridet sig en känsla i kroppen som inte går att beskriva. En känsla jag försökt förtränga under mina månader som instutionerad. Det känns bra. Det känns dåligt. Jag är, mina vänner, ambivalent.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Läkaren är helt JÄVLA pucka, det är inte fel på dig det är fel på deras såkallade behandling!!

Sök hjälp i Varberg på Anorexicenter där, de är kanonbra och du kan bli frisk!
Skönt dock att du är hemma igen och känner dig trygg.

MEN snälla ät frukost, lunch, middag..försök i alla fall peta i dig lite eller drick ND:er.

Kramar från en tjatig vän som bryr sig!

Unknown sa...

What? Kicka dem ut dig? Inget LPT heller? Vad är det för jävla sett att betee sig. Sätta lpt och hela rubbet, och sen bara skiter dem totalt i dig! Fan vad arg jag blir på dem. Dina värden var ju inte ens bra. Va fan, bryr sig inte läkare om ditt hjärta? Hjärtat kan ju lägga av när man har för lågt kalium. Var det läkaren "shashenkoo"? *asg* Kram på dig

guineapig girl sa...

Följer din blogg och jag hoppas så att det går bra för dig. Du skriver på ett väldigt intressant sätt, jag vill inte att någon som verkar vara så som du ska slösa bort sitt liv på att vara sjuk. Hoppas, hoppas att du klarar av att bli frisk! Och att du får den hjälp du behöver för att klara av det.

Anonym sa...

håller med Mia!
De kan ju inte bara kicka ut dig =S förstår att det känns både bra och dåligt..
bor du hos föräldrar/förälder eller har du eget?
Ät snälla.. kämpa snälla kämpa, tror på dig! *kram*