torsdag 1 oktober 2009

ÅNGEST.

Vad i helvete har jag gjort? Vad fan håller jag på med? Jag som redan känner på mig att jag gått upp i vikt. Ätit frukost - det är vad jag hållit på med. Jag fattar inte vad som flög i mig. Nu är den borta, den tomma känslan och yrseln. Känslan av att åtminstone klara mig ifrån maten och slippa gå upp i vikt. Känslan av att fortfarande ha kontroll, trots att de ibland tar den ifrån mig.

Så går tankarna nu. Jag åt frukost, första målet sedan gårdagens frukost, och nu sitter jag här och avskyr mig själv så till den milda grad att jag bara vill gråta. Men tyvärr kan jag inte gråta längre. De har tagit ifrån mig den förmågan, de som gjort mig illa. Så många gånger har jag tvingat mig själv till att hålla inne tårarna, för att inte visa mig svag, och nu kan jag inte gråta alls.

Jag måste härifrån.

Inga kommentarer: