måndag 12 oktober 2009

SMARTA ORD:

If every thing you think you know makes your life unbearable,

- would you change?



En textbit ur Tracy Chapman's underbara låt "change". Hon gör helt fantastisk musik och hennes röst är speciell på något vis. Jag har liksom gott om tid att lyssna när jag ligger där jag ligger.

Igår var det vägning, och med sondens "hjälp" hade jag gått upp hela 1.3 förskräckliga kilon. Det kändes hemskt, om än nödvändigt. Det blev lite bråk igår också, vilket inkluderade fasthållning och haldolinjektion (starkt lugnande som gör mig stilla som en filbunke). Därefter flöt det på bra under resten av dagen.

Nu är det snart dags för frukost. Wish me luck, mina kära vänner.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Den är bra.
Handlar en heldel om mat. Mycket ren fakta.. kan vara jättenyttig att läsa.
Lycka till idag!

Anonym sa...

ett litet roligt klipp som jag hoppas att du kan le lite åt idag om du inte redan sett det...
http://www.youtube.com/watch?v=w0ffwDYo00Q

Elin sa...

Tycker det är så hemskt att de ska "droga ner dig" när ångesten kommer istället för att ta sig tid att med ord hjälpa dig hantera ångesten!
Usch, blir faktiskt förbannad när jag tänker på detta!
Håller tummarna för dig!!!
Kram

Zero sa...

TILL ELIN:

Ja, visst är det hemskt. Eller det känns ovärdigt och oetiskt på något sätt. Men, det är som de säger, ibland enda utvägen eftersom de inte får låta min anorexi vinna. Tack för att du tror på mig!

Kram