söndag 14 december 2008

Earth says hello.

Sitter i min säng och har varit vaken i sisådär en två timmar nu. Jag vågar inte lämna rummet. Livrädd för att nån mamma skall hoppa på mig och kraxa: FRUKOST! FRUKOST! FRUKOST! Vaknade som vanligt med känslan av att vara bakfull. Och som vanligt när jag inte ätit mycket dagen innan, drömmer jag om mat. STORA mängder mat, som jag slänger i mig. Vaknar med ångest tills jag inser att jag inte ätit äcklet, och att det bara var en dröm.

Vart skall detta sluta? Jag kan inte gå runt och tro att jag kommer bli frisk om jag håller på såhär. Vi måste få till "regelbundenhet i mitt ätande" som sjuksyster säger. "Få till ett ätande" skulle vara bra nog tycker jag.

NEJ, göra något av den här dagen kanske? Jag känner för att baka lussebullar. Kanske kan jag t o m äta en själv, det beror på rädslan för ångest senare. Det är ingen idé att jag äter en och vet att jag skall spy upp den sen. Nej, så övervinner man verkligen ingen anorexi. Dagens löfte: Jag Ska Inte Spy Upp Maten (VilkenJag För Övrigt Ska Försöka Äta)

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag uppskattar att du bryr dig.. men allvarligt, du har ingen aning om vad jag gått igenom.. du har ingen aning om att jag har hatat mig själv sen jag varit liten, att jag började skära mig för 5 år sedan, att jag började banta för ca 4 år sedan, att jag har började spy för ca 2 år sedan, att jag började hetsäta för nästan 2 år sedan. du har ingen jävla aning.



ta gärna reda på fakta innan du häver ur dig massa.. även om du vill gott så blir jag irriterad när folk antar massa saker om mig..

Zero sa...

Okej, såhär är det: Jag kommenterade inte varför du hamnat där du är idag, och jag menade inte att du är en helt problemfri människa som tar till svälten för att vara nån speciell. Det jag menade var att såna bloggar som du har t ex, är sidor som inspirerar fler folk till att svälta. Jag tycker att du har lite fel inställning, för eftersom du nu haft ett helvete så borde du kanske försöka bli av med det här beteedet istället? Ge det en chans åtminstone?

Och nej, jag säger inte heller att det är lätt (läs min blogg liksom..) men jag vill bara försöka upplysa dig om att det ÄR FEL att hålla på med pro ana eller vad det nu är. Du tycker att det är tufft och svårt att svälta sig och syssla med det du gör nu, men vänd på det och försök att äta istället, så får du se hur svårt det är.

Förlåt, jag menade inte att trycka ner på dig eller något. Jag blir som du sa, irriterad, när jag stöter på såna saker bara. Hoppas du kan vända innan det blir för sent, för det finns verkligen inget bra med anorexia.