lördag 13 december 2008

JULKLAPPSHELVETE.


Tjolahopp. Här har jag varit så tjäck och glad och drömt om julen, men snabbt som satan raserar hela min fantiserade tomteidyll när jag inser hur sjukt svårt det är att hitta de perfekta julklapparna - precis som det är varje år. Jag vill inte ge bara för att ge, utan jag vill verkligen ge något som jag VET uppskattas och gör någon glad. Det gillar jag.

Själv önskar jag mig bara pengar som vanligt. Trots det får jag alltid en massa strunt, så egentligen kanske man borde plottra ner några "riktiga" önskningar, för att undvika att behöva öppna ännu ett paket med en skiva jag aldrig sätter i stereon eller en sminkväska som är färdigutrustad med läppglans och ögonskuggor i alla regnbågens härliga färger, som jag helst INTE pryder mitt ansikte med. - SUCK, är jag otacksam nu?

Maten idag har inte gått (bra) alls. Eller jo, jag åt en tredjedels tallrik ruccola, isbergssallad, 3 skivor tomat och någon ring rödlök vid tolv förresten. Gömde kycklingen under all sallad och skyllde på att curryröran var för stark. Jag vet att det var dåligt gjort av mig, och jag är inte stolt, men jag kände mig tvungen att kompensera för tacosen igår. Åt iallafall inget bröd. Jag vet förresten inte varför jag har så svårt för just bröd?

Nu blir det cigg och tv. Och planering av en heldags julklappsshopping. Ciao!

Inga kommentarer: