onsdag 24 december 2008

(god?) jul..

..Precis så skall julen se ut enligt mig. Ögon som tindrar av förväntan och längtan. Bilden utstrålar glädje och kärlek. Så som hos barnen. Ibland önskar jag att jag vore fyra år igen, och alla vägar kändes så enkla och möjliga. Då tankarna kring mat gick ut på att försöka övertala mamma att laga pannkakor, helst varje dag, och då kärleksproblemen mest bestod i att gömma sig för killarna på dagis som lekte pussleken.
Jag vill inte vara 18 år, snart 19, och ha huvudet fullt av jobbiga känslor som förstör mitt liv. Jag vill inte vara ensam och ledsen och sitta här och tycka synd om mig själv på julafton. Eller rättare sagt vara besviken på mig själv på julafton.
Kan du fixa det, tomten? Snälla, kan jag få krypa upp i ditt knä som jag gjorde som liten, och känna lukten av morfar och piptobak? Kan du sudda ut alla mina problem, och ge mig tabula rasa (ett tomt blad) så att jag kan få börja om på nytt igen? Det är vad jag önskar mig.

Vi sågs igår, min "halvkille" och jag. Hemma hos honom, bara vi två. Till en början nyktert, men vi drack (t o m jag drack!) Till en början spänt och förväntansfullt inuti mig, glädje, kärlek, lycka ,iver. Hopp och tro. I luften låg nervositet (konstigt efter såhär lång tid, men ändå en speciell nervositet som kändes bra). .Tills han sa orden som är svårare att ta än någonting annat. Svårare att förstå, ta in och framför allt handskas med. Ord jag hört ett par gånger hittills i mitt liv, och önskar att jag aldrig behöver höra igen. Hellre hade jag aldrig träffat honom.

Du är helt perfekt i mina ögon. Du är fin inifrån och ut. Du är bara inte den rätta för mig.

Vi blev fulla och hade sex. För första och sista gången. Skitdåligt sex, som kunde ha varit så bra om känslorna inte bara fanns hos mig. Jag mådde dåligt. Jag spydde och kallade honom svin. Jag vill aldrig mer älska.

1 kommentar:

Anonym sa...

killar är jävla idioter