fredag 26 december 2008

oförlåtliga lögner.


..Och de blir bara fler.
Jag är en riktig idiot. Jag förstör för mig själv, och jag förstör för mina nära. Idag har jag "ätit två gånger". Mamma kom hem klockan kvart över tre och undrade vad jag hade ätit idag och vad vi skulle äta senare. "Jag kunde inte hålla mig så jag hade precis ätit julbordsrester".
Jo, tjena. Två skinkskivor, två prinskorvar, tre köttbullar, en potatis och en ägghalva ligger just nu längst ned i soppåsen under vasken. Hemmagjord senap sitter insmetat på en tallrik som är slarvigt placerad i diskmaskinen. T o m söl finns tillkletat på bordet.
Varför kan jag bara inte låta bli? Varför kan jag inte inse mitt eget bästa och ta tag i mig själv? Så fort jag får en chans att ljuga, så kan jag inte hindra det. Jag hatar mig själv för det. För att jag inte verkar ha någon motståndskraft över huvud taget.
Mamma kom in med en tesked hemmagjord potatissallad.
- Här, smaka! Jättegod, jag gjorde den nu! Bara lätt creme fraishe, potatis, purjo och kryddor!
- Tack mamma.. mmm vad go! (NEJ!NEJ!NEJ!NEJ!NEJ!NEJ!NEJ! - vad fan ska jag ta mig till?!)
FUCK YOU. FUCK YOU, ANOREXIA. FUCK YOU.

Inga kommentarer: