lördag 20 december 2008

Familjemåltid.

Mamma: - Zero, du ska väl inte äta något sen eller?
Jag: - Nej.. eller vadå? Varför säger du så?
Mamma: - Nej, du ska ju på julfest ikväll så du äter ju där, och vi andra har beställt mat till oss, och den äter ju inte du ändå eller?
Jag: - Nej, det är klart. Jag äter där istället..

Ooops, vad det känns som att mamma försöker påpeka att jag är stor nog utan mat, eller har gått upp i vikt. Nu sitter dom i köket och äter. Korv, mos, pizza, köttbullar - ja, gatuköksmat helt enkelt. Och nej, visst, jag skulle inte sätta mig och äta det där, men jag blev ändå ledsen när hon sa så. (Känslig eller vad?)
Men trots det, så ställde jag mig nyss i köket och hällde upp ett glas fil, bara för att jag vet att jag behöver det. Jag har nämligen inte ätit något sen klockan 9.00 imorse, och det fick jag upp ganska fort.

- Ska du äta nu i alla fall, gumman? hörde jag bakom mig.
- Nej, sa jag, och hällde ut det i vasken igen. Jag är inte hungrig egentligen.

Inga kommentarer: