måndag 8 december 2008

Killing me softly.

..Det är väl precis det anorexin gör. Har hela dagen (nåja, 4 timmar iallafall..) suttit och lyssnat på dietist, psykolog och sjukgymnast. Tre utav timmarna gick åt till att äta 1/2 päron och nästan ett helt äpple, medans jag lyssnade på den ständigt upprepade kommentaren: "En bil går ingenstans utan bensin.." - nån mer som har hört den eller?

Sen kom jag hem. Kompisen hade gjort iordning middag. Jag åt litegrann, jag kunde verkligen inte med att neka när hon gjort i ordning mys för bara oss två, men skyndade mig hem och spydde i duschen. Nu sitter jag här med halsbränna och en huvudvärk som inte är av denna värld. Reser jag på mig blir jag väl yr också. -Och så finns det idioter som tror att man väljer det här?!

Hot om inläggning hänger över mig och det gör mig ledsen, panikslagen och helt hysteriskt deprimerad, samtidigt som det kanske ändå vore bra. Jag önskar bara jag kunde göra något åt min situatuion själv, men det är aldrig så enkelt som man vill att det ska vara.

Oh, ge mig jul. Underbara, glada, ljusa, väldoftande, mysiga JUL!

Inga kommentarer: