tisdag 23 december 2008

Tallrik vs. Kärlek.


Den här bilden visar ungefär så jag känner just nu i denna stund. Kan man säga att man älskar någon, även fast man bara tänker på honom 1-2 timmar av dagen, och de övriga timmarna ägnas åt tankar kring mat?! Kan man säga att man älskar honom så mycket att man skulle göra vad som helst för honom, förutom att gå upp i vikt?! Det låter ju helt sjukt i alla fall.
Kommer maten alltid i första rummet, hur kär man än är? Får man ens kalla sig kär då..?
Usch, nu blev det ett dystert inlägg i alla fall.. jag som hade tänkt att vara lite positiv såhär dan före dan! MEN; det är väl ändå lite positivt att jag kan känna känslor för någon :) Känna känslor över huvud taget skulle jag till och med vilja säga! Tänk vad härligt det skulle vara om alla mattankar bara ersattes av kärlekstankar, vilken grej!
Nu jävlar, nu nalkas det frukost, och jag tänker ge den ett mycket tappert försök!

2 kommentarer:

Anonym sa...

vet du vad, äktheten i en känsla avgörs inte av hur lång tid det tar att känna den. din kärlek är ju så äkta som den kan bli, tillåt dig att vara som du är. du är bra och de andra kan dra åt skogen ifall det inte passar!

Zero sa...

Tack för de fina orden! De gick rakt ut genom skärmen och spred en varm och lugn känsla inom mig. Dagen tog en liten vändning uppåt, även om det här med kärleken inte verkar vara ämnat för mig just nu. Kan ju säga så mycket som att vi träffades igår, och resten kan du ju läsa i bloggen..

Men hur som helst och trots allt; tack till dig för kloka och snälla ord!