torsdag 18 december 2008

Fri och Fet.

ÅH vad underbart att tre veckor ljuvligt lov väntar. Jag tog ledigt från sista mattelektionen och kyrkokonserten med skolan imorgon, bara för att kunna stanna hemma och andas lite innan utgång imorgon kväll. Jag har verkligen ingen som helst lust. Jag vill faktiskt bara vara hemma, torr som jag är, men det finns tyvärr inte den minsta chans att backa ur nu. Jag får helt enkelt ta och bita ihop.

USCH vad feeeet jag känner mig idag. Jag vet att det beror på att jag drack en kopp varm choklad hos min kompis tidigare idag, OCH åt mer än vad jag borde ha gjort till lunch. Efter det blåstes min mage upp och har inte direkt varit sig själv. Den är väldigt känslig med, så det finns inte direkt något positivt jag kan ta upp om det där dallret. Efter nyår får mitt löfte bli att sluta dricka så mycket kaffe och cola zero, sluta tugga så mycket tuggumi och sluta äta så mycket läkerol. Det gör mig svullen! Plus att jag har lovat min dietist att lägga av med läkerol med lakritssmak. Det är ju inte speciellt bra för kalium&natriumbalansen. Mitt hjärta har varit dåligt förut, och jag vill inte hamna där igen.

Nej, efter detta OH så intressanta inlägg skall jag ta en cigg och sedan försöka sova. Skall få börja med sömntablettern/ångestdämpande vid sängåendet igen, men inte med 4 theralen och 2 stilnoct som jag var van vid, utan en ynka liten atarax. Hoppas det gör någon skillnad. Sov gott you.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Läser din blogg ofta för att jag kan se mig själv för ett par år sen i det du går igenom nu. Jag hade ockå anorexi, men med inslag av bulimi i början och slutet av min sjukdomsperiod. Nu är jag frisk dock, som ett litet levande bevis på att DET GÅR :) Tänkte bara fråga en sak: Hetsar du aldrig? Ta verkligen nte illa upp eller nåt, utan jag bara frågar :):):)

Anonym sa...

Hoppas det "går bra" ikväll när du ska ut! Jag vet hur jobbigt det är :-( Jag kan inte heller äta lakrits - och det är det godaste jag vet tyvärr, så det är svårt. Men tanken på hjärtsvikt är inte rolig. Mitt kaliumvärde var ju totalt värdelöst vid senaste provtagningen. Man vill ju inte dö av det mitt i alltihop ;-) Önskar dig oxå en underbar jul!
Styrkekramar från Tina

Zero sa...

Svar till Frajda:
Det gör absolut ingenting att du frågar, det är bara trevligt med folk som visar intresse tycker jag :) Och svaret är faktiskt nej- jag hetsäter inte. Däremot spyr jag tyvärr en del, men det är bara när jag får ångest efter att ha ätit nån mat liksom. Det får jag alldeles för ofta, även om det ibland har känts okej att äta det.

Jag är livrädd för att äta sånt som jag inte tillåter mig själv, eftersom jag inte vågar riskera att tappa kontrollen och börja hetsa. Om jag tar en godis tex, så vet jag hur svårt det är att inte ta en till, och en till. Därför undviker jag det oftast helt, och är livrädd för att hetsäta.